Σάββατο 18 Οκτωβρίου 2014

DEFTONES (ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΜΕΡΟΣ 2ο)



      “ i don’t care where just far away “


Φωνάζει ο Chino στο “be quiet and drive(far away)” δηλώνοντας τις διαθέσεις του συγκροτήματος να σπάσει τα σύνορα του ήχου που τους χρέωσαν. Στο δεύτερο δίσκο τους οι Καλιφορνέζοι θα πειραματιστούν και θα ανεβάσουν πολύ την ποιότητα της δουλειάς τους σε σύγκριση με τα υπόλοιπα alternative/nu metal μουσικά σχήματα τις εποχής. Οι Deftones μεταφράζουν τις εμπειρίες από την περιοδεία που ακολούθησε μετά την κυκλοφορία του ντεμπούτου τους, αλλά επηρεάζονται και από την τότε αναδυόμενη alternative rock σκηνή της Αμερικής με συγκροτήματα όπως οι Pimus , Smashing Pumpkins και Janes Addiction όχι τόσο ηχητικά, όσο εκμεταλλευόμενοι την χρονική συγκυρία που επέτρεπε σε συγκροτήματα του πιο εναλλακτικού χώρου να κάνουν καριέρα. Στις ηχογραφήσεις του Around the fur θα συνεισφέρει για πρώτη φορά σε τέσσερα τραγούδια  ο Frank Delgado(turntables, synths) πριν γίνει και επίσημα το 5ο μέλος του συγκροτήματος, μεγαλώνοντας με τις “πινελιές” του στις συνθέσεις το φάσμα του ήχου της μπάντας. Ο Αbe για την ηχογράφηση των drums χρησιμοποιεί σε κάθε τραγούδι διαφορετικό drum kit θέλοντας να πετύχει τον διαφορετικό ήχο, που απαιτούσε η κάθε σύνθεση και μαζί με το μπάσο του Chi αποτελούσαν  από τα πιο δυνατά rhythm section τις εποχής. Αυτός που ξεχωρίζει όμως εδώ δεν είναι άλλος από τον Chino με τις ερμηνείες του να έχουν τεράστια ποικιλία καθώς άλλες φορές ψιθυρίζει( rickets), γίνεται αισθαντικός ( mascara) ή τα σπάει όπως στην συνεργασία με τον Max Cavalera στο  “head up”. Tην κυκλοφορία του Around The Fur το 1997 ακολούθησε ακόμα μεγαλύτερη περιοδεία, εμπορική επιτυχία αλλά αυτή τη φορά και αναγνώριση από τον μουσικό τύπο. Οι Deftones βρίσκονταν ήδη σε ανοδική πορεία..



          “ I watched you change”


Οι Deftones μετά την επιτυχία του Around the Fur δεν βιάστηκαν…καθόλου για την ακρίβεια μιας και οι ηχογραφήσεις του White Pony κράτησαν ένα χρόνο. Το White Pony είναι ο πρώτος δίσκος με τον Frank Delgado ως μέλος του συγκροτήματος κάτι που φαίνεται και στην συνεισφορά του με τις ambient, dream pop και electronica πινελιές του στο συγκεκριμένο δίσκο. Εκτός από αυτό, καταλυτικό ρόλο έπαιξε και η κιθάρα του Chino, κάτι που αρχικά δεν καλοφαινόταν στον κιθαρίστα του γκρουπ Stephen. Ο κιθαριστικός διαγωνισμός τους έβγαλε κερδισμένο το White Pony καθώς εκτός από τη metal παιδεία του Stephen για πρώτη φορά συναντάμε σε δίσκο Καλιφορνέζων τις shoegaze επιρροές του Chino. To White Pony κυκλοφόρησε το 2000 και περιέχει τα “digital bath”, “knife party”, “change(in  the house of flies)” και passenger σε συνεργασία με τον Maynard James Keenan των θεών Tool, τραγούδια διαμάντια για το alternative metal. Ο δίσκος αγκαλιάστηκε από κοινό και κριτικούς που αποθέωναν  την εξέλιξη του συγκροτήματος και την κυρίως του Chino τόσο ως ερμηνευτή αλλά και ως στιχουργού. Μέχρι και σήμερα για πολλούς αποτελεί το αριστούργημα που ποτέ δεν θα καταφέρουν να ξεπεράσουν , άποψη που τα χρόνια που ακολούθησαν έβαλε ακόμα και το ίδιο το συγκρότημα σε λάθος σκέψεις και κινήσεις, με αποτέλεσμα την κορυφή να ακολουθήσουν όπως λέει και ο ίδιος ο Chino οι “dark days” για όλους μέσα στην μπάντα…


Φροίξος Βικάτος


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου