“ i don’t care where just
far away “
Φωνάζει ο Chino στο “be quiet and drive(far away)” δηλώνοντας τις
διαθέσεις του συγκροτήματος να σπάσει τα σύνορα του ήχου που τους χρέωσαν. Στο
δεύτερο δίσκο τους οι Καλιφορνέζοι θα πειραματιστούν και θα ανεβάσουν πολύ την
ποιότητα της δουλειάς τους σε σύγκριση με τα υπόλοιπα alternative/nu metal μουσικά σχήματα τις
εποχής. Οι Deftones μεταφράζουν τις εμπειρίες από την περιοδεία που ακολούθησε
μετά την κυκλοφορία του ντεμπούτου τους, αλλά επηρεάζονται και από την τότε
αναδυόμενη alternative rock σκηνή της Αμερικής με συγκροτήματα όπως οι Pimus , Smashing Pumpkins και
Jane’s Addiction όχι
τόσο ηχητικά, όσο εκμεταλλευόμενοι την χρονική συγκυρία που επέτρεπε σε
συγκροτήματα του πιο εναλλακτικού χώρου να κάνουν καριέρα. Στις ηχογραφήσεις
του Around the fur θα συνεισφέρει για πρώτη φορά σε τέσσερα τραγούδια ο Frank Delgado(turntables,
synths) πριν γίνει και
επίσημα το 5ο μέλος του συγκροτήματος, μεγαλώνοντας με τις “πινελιές”
του στις συνθέσεις το φάσμα του ήχου της μπάντας. Ο Αbe για την
ηχογράφηση των drums χρησιμοποιεί σε κάθε τραγούδι διαφορετικό drum kit θέλοντας
να πετύχει τον διαφορετικό ήχο, που απαιτούσε η κάθε σύνθεση και μαζί με το
μπάσο του Chi αποτελούσαν από τα πιο
δυνατά rhythm section τις εποχής. Αυτός που ξεχωρίζει όμως εδώ δεν είναι άλλος από
τον Chino με τις ερμηνείες του να έχουν τεράστια ποικιλία καθώς άλλες
φορές ψιθυρίζει( rickets),
γίνεται αισθαντικός ( mascara)
ή τα σπάει όπως στην συνεργασία με τον Max Cavalera στο “head up”. Tην
κυκλοφορία του Around The Fur το 1997 ακολούθησε ακόμα μεγαλύτερη περιοδεία, εμπορική
επιτυχία αλλά αυτή τη φορά και αναγνώριση από τον μουσικό τύπο. Οι Deftones βρίσκονταν ήδη σε
ανοδική πορεία..
“ I watched
you change”
Οι Deftones μετά την επιτυχία του Around the Fur δεν βιάστηκαν…καθόλου για την ακρίβεια μιας και οι
ηχογραφήσεις του White Pony
κράτησαν ένα χρόνο. Το White Pony είναι ο πρώτος δίσκος με τον Frank Delgado ως
μέλος του συγκροτήματος κάτι που φαίνεται και στην συνεισφορά του με τις ambient, dream pop και
electronica πινελιές του στο συγκεκριμένο δίσκο. Εκτός από αυτό,
καταλυτικό ρόλο έπαιξε και η κιθάρα του Chino, κάτι που αρχικά δεν καλοφαινόταν στον κιθαρίστα του γκρουπ
Stephen. Ο κιθαριστικός
διαγωνισμός τους έβγαλε κερδισμένο το White Pony καθώς εκτός από τη metal παιδεία του Stephen
για πρώτη φορά συναντάμε σε δίσκο Καλιφορνέζων τις shoegaze επιρροές
του Chino. To White Pony κυκλοφόρησε
το 2000 και περιέχει τα “digital bath”,
“knife
party”, “change(in
the house of flies)”
και passenger σε συνεργασία με τον Maynard James Keenan των
θεών Tool, τραγούδια
διαμάντια για το alternative metal.
Ο δίσκος αγκαλιάστηκε από κοινό και κριτικούς που αποθέωναν την εξέλιξη του συγκροτήματος και την κυρίως
του Chino τόσο ως ερμηνευτή αλλά και ως στιχουργού. Μέχρι και σήμερα
για πολλούς αποτελεί το αριστούργημα που ποτέ δεν θα καταφέρουν να ξεπεράσουν ,
άποψη που τα χρόνια που ακολούθησαν έβαλε ακόμα και το ίδιο το συγκρότημα σε
λάθος σκέψεις και κινήσεις, με αποτέλεσμα την κορυφή να ακολουθήσουν όπως λέει
και ο ίδιος ο Chino οι “dark days”
για όλους μέσα στην μπάντα…
Φροίξος Βικάτος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου