Παρασκευή 13 Μαρτίου 2015

LEVIATHAN - SCAR SIGHTED(ΚΡΙΤΙΚΗ ΔΙΣΚΟΥ)


    Κάθε καλλιτεχνικό δημιούργημά, του εκάστοτε καλλιτέχνη, την αντίστοιχη χρονική στιγμή της αποκάλυψης του στο κοινό, αποτελεί την φωτογραφία της «ψυχής» του δημιουργού του την συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Για τον Jef Whitehead( καλλιτεχνικό Wrest ) η δισκογραφία του φυσικά και δεν αποτελεί εξαίρεση στα παραπάνω. Το 2011 το True Traitor, True Whore αντικατόπτριζε τις δύσκολες στιγμές που περνούσε ο Wrest στην προσωπική του ζωή, με την τότε κοπέλα του να το καταγγέλλει για σεξουαλική κακοποίηση.
   Η κουβέντα, αν θέλει να την κάνει κάποιος φυσικά, για το αν οι πράξεις κάποιου καλλιτέχνη στην προσωπική του ζωή πρέπει να επηρεάζουν και τον ακροατή, είναι μεγάλη και έχει να κάνει με την οπτική γωνία, που ο ακροατής αντιλαμβάνεται την τέχνη. Εγώ άκουσα το καινούργιο δισκογραφικό καλλιτέχνημα του πιονέρου του Αμερικάνικου black metal, αρκετά, για να μην πω εξ ολοκλήρου αποστασιοποιημένος από το υπόλοιπο background, που καμία σχέση δεν έχει με την ουσία, τη μουσική δηλαδή.
   Στο καθαρά μουσικό κομμάτι τώρα το Scar Sighted δεν είναι άλλος ένας black metal δίσκος. Ούτως ή άλλως από το εξαιρετικό Massive Conspiracy Against All Life, ο Wrest πάντα έδινε κάτι παραπάνω στους ακροατές του. Προσθέτοντας είτε ambient είτε noise στοιχεία, όπως στο True Traitor, True Whore. Όσο για το τελευταίο, όταν κυκλοφόρησε με ξένιζε πολύ η παραγωγή του, που έκανε πολλές στιγμές, άβολη την ακρόαση του παρά την μικρή του διάρκεια σε σχέση με το φετινό Scar Sighted, το οποίο ξεπερνά σε διάρκεια την μια ώρα. Κάτι τέτοιο για τα γούστα μου συνήθως είναι ανασταλτικός παράγοντας, αλλά ευτυχώς αυτή την φορά ο Wrest θα εμπιστευτεί πίσω από την κονσόλα τον Billy Anderson( High On Fire, Pallbearer, Primordial). Το αποτέλεσμα ένας εξαιρετικός ήχος, που δίνει την δυνατότητα να αναδειχθούν από το βάθος, των πολύ-επίπεδων συνθέσεων, όλα τα σκοτεινά μουσικά θέματα του Wrest.
     Ο δίσκος ξεκινάει με το ambient “-“, που εύκολα μπορεί να χαρακτηριστεί ως η ησυχία πριν από την καταιγίδα που θα ακολουθήσει. Στην ψυχή του αδύναμου να αντιδράσει ακροατή, η death metal καταιγίδα του «The Smoke Of Their Torment» που κάπου στην μέση διακόπτεται από ένα free jazz δυσαρμονικό ξέσπασμα, καταλήγει στην black metal δίνη των υπόλοιπων συνθέσεων. Black metal αλλά και κάτι παραπάνω πάντα, αφού ο Wrest εκφράζετε πάντα με τον πιο σκοτεινό και μαύρο-μεταλικό τρόπο ακόμα και όταν γίνεται πιο rock στο «Wicked Fields Of Calm» ή βάζει shoegaze επιρροές α λα Deafheaven, στα «Gardens Of Coprolite» και «All Tongues Toward». Μέχρι και doom metal θα βρεις εδώ, καθώς ο Wrest μας παρουσιάζει την άβυσσο στον πιο ατμοσφαιρικό του δίσκο, με την επική δεκάλεπτη ομώνυμη σύνθεση. Ο δίσκος κλείνει έτσι όπως ξεκίνησε με το αρκετά δύστροπο ambient «Aphonos» να κλείνει αρκετά ήρεμα, μια δουλειά γεμάτη ένταση και συναίσθημα.
    Όσο και να το αναλύσω, δεν έχω παρά να σχολιάσω ότι είναι τουλάχιστον ιδιοφυές όλη αυτή η μουσική, με την συγκεκριμένη συναισθηματική βαρύτητα, να έχει συντεθεί και παιχτεί από ένα μόνο άτομο. Η μεγάλη ηχητική ποικιλία και τα πολλά πρόσωπα του Scar Sighted δεν προδίδουν κάποιου είδους ξεπουλήματος για τον δημιουργό του, αλλά τον χαρακτηρίζουν ως ανήσυχο πνεύμα.



Φροίξος Βικάτος                                              10/10

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου