Στο “The Getaway” όπως και ονομάζεται
το φετινό και 11ο στούντιο άλμπουμ των Καλιφορνέζων ,οι αλλαγές
είναι αρκετές και το ρίσκο που παίρνουν οι δημιουργοί του είναι τέτοιο ώστε το
άλμπουμ να ακούγεται ως το λιγότερο “Peppers” της καριέρας τους. Αυτό από μόνο του όμως δεν μπορεί να
κρίνει και την ποιότητα του. Ο Danger Mouse από πολλές απόψεις μπορεί να θεωρηθεί ο αναμορφωτής του ήχου
τους αφού πέρα από την παραγωγή συνυποργράφει και 5 από τις συνθέσεις στο “The Getaway”. Μια από αυτές είναι
και η καλύτερη αυτού. Μιλάω φυσικά για το “Dark Necessities” ένα αρκετά σκοτεινό και μελαγχολικό τραγούδι για τα
δεδομένα του συγκροτήματος, ειδικά η επιλογή του ως πρώτο single εκπλήσσει.
Έχει όμως την καλύτερη μελωδία σε όλο το άλμπουμ και μία από τις καλύτερες από
αυτές που θα ακούσουμε αυτή χρονιά. Στο σύνολό του το άλμπουμ δεν θα «ξεσπάσει»
πουθενά , ούτε στα πιο κιθαριστικά “Detroit” και “This Ticonderoga”.
Και στις 13 του συνθέσεις ο δίσκος είναι αρκετά ατμοσφαιρικός, ambient και
για αυτούς που ψάχνουν το νέο “Can’t Stop”, συγγνώμη αλλά στο “The Getaway” δεν θα το πάρετε. Η
πιο ατμοσφαιρική προσέγγιση έχει τιθασεύσει το μπάσο του Flea αλλά και τα
trademark rap ξεσπάσματα του Anthony Kiedis. Όλα στο άλμπουμ φαίνεται πως
εξυπηρετούν μια μελωδία που πάντα έρχεται από το background. Αυτός είναι και ο ρόλος του Josh Klinghoffer, ο οποίος έχει
πολύ καλή αίσθηση της μελωδίας με χαρακτηριστικό παράδειγμα τις πιο dreamy στιγμές
του άλμπουμ, “The Longest Way”
και “Encore”. Με το
πρώτο να έχει άρωμα Radiohead στην κιθάρα, περιόδου “In Rainbows”.
Συνοψίζοντας,
αν και το νέο άλμπουμ των “Peppers”
«υποφέρει» από τη εμφάνιση κάποιων fillers(πχ. We Turn Red)
και η εντυπωσιακή παραγωγή (Danger Mouse τα είπαμε αυτά) και μίξη ( Nigel Godrich ψάξτε
το βιογραφικό του και θα καταλάβετε) κλέβουν την παράσταση και δένουν το τελικό
αποτέλεσμα, αλλά το “The Getaway”
έχω την εντύπωση πως θα εκτιμηθεί με το πέρασμα του χρόνου όπως το άλλοτε
αδικημένο “One Hot Minute”.
Φροίξος Βικάτος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου