Αυτός ο κύριος με
το ακανόνιστο μούσι και την πάντα ήρεμη έκφραση στο πρόσωπό του, που βλέπετε
στην εικόνα πιο πάνω δεν είναι άλλος από τον Rick Rubin! Για αυτούς που δεν γνωρίζουν, είναι ο άνθρωπος «πίσω» από
την μουσική τα τελευταία 30 και βάλε χρόνια. Φυσικά όχι μόνο την heavy μουσική
που αγαπάω και λατρεύω αλλά την μουσική γενικότερα χωρίς σύνορα, όρια και
κανόνες. Άλλωστε όπως έχει πει και ο ίδιος .. « the quality of the elements is most important, not the number of the
elements».
O Rubin ξεκίνησε
ως συνιδρυτής της θρυλικής πλέον δισκογραφικής εταιρείας Def Jam, η οποία ειδικευόταν στην hip hop μουσική με σημαντικά ονόματα της
εποχής στο δυναμικό της όπως οι Beastie Boys,
RUN-D.M.C. και LL Cool J μεταξύ άλλων. Ο Rubin πρέπει
να θεωρείται και υπεύθυνος για την «Ανάσταση» της καριέρας των πολύ-λατρεμένων στις Η.Π.Α. κυρίως hard rockers Aerosmith, όταν με δική του
πρωτοβουλία τους πρότεινε την συνεργασία με το hip hop συγκρότημα
RUN-D.M.C. στο
δικό τους Walk This Way.
Αυτό ήταν μόνο η αρχή μιας και ο Rubin όλα αυτά τα χρόνια είχε πολλές
ανατρεπτικές ιδέες που τον έκαναν γνωστό διάσημο και πετυχημένο. Η τρελή του
άποψη για την μουσική, τον καθιστά για μένα κορυφαίο μουσικό παραγωγό και όχι
οι γνώσεις του περί ηχοληψίας και λοιπών χαμαλοδουλειών του studio, σημαντικών εξίσου όμως. Στην
συνέχεια θα γράψω για μερικούς δίσκους που αυτός ο Μίδας της μουσικής
βιομηχανίας όπως έχει χαρακτηριστεί από πολλούς, έβαλε το χεράκι του για να
μείνουν στην ιστορία της.
Παραγωγή:
Rick Rubin
Αλήθεια είμαι
πολύ μικρός για να μιλήσω για τον καλύτερο metal δίσκο όλων των εποχών που έχει
επηρεάσει όλο το ακραίο metal.
Οι Σφαγείς μέχρι το 1986 όπου και κυκλοφόρησε αυτό το αριστούργημα, είχαν ήδη
κυκλοφορήσει δύο LP’ς και ένα EP που είχαν κάνει αρκετό θόρυβο στους metal κύκλους
με την ακρότητα τους, αλλά και τις φοβερές live εμφανίσεις τους. Σε ένα τέτοιο
ιδρωμένο live τους είδε και ο Rubin και εντυπωσιάστηκε τόσο που
αποφάσισε να τους υπογράψει στο δικό του hip hop label! Η άποψη του ήταν να «καθαρίσει» την «σκόνη» των
προηγούμενων παραγωγών και να ακούσει καλύτερα την οργή και το μίσος των
Καλιφορνέζων. Μετακομίζει λοιπόν από το Brooklyn στο L.A. και στο γκαράζ του ντράμερ Dave Lombardo για τις ηχογραφήσεις του 3ου
LP των
Slayer. Το αποτέλεσμα
είναι οι Slayer να βγουν από το στούντιο με έναν δίσκο που θα τους ήταν
αρκετός να τους κρατήσει πρώτο όνομα μέχρι σήμερα. 29 λεπτά απειλητικού,
ακραίου metal. Επιτέλους
η μαλακιά του reverb στα φωνητικά του Tom Araya φεύγει και η φράση στην αρχή του Angel of Death «
Auscwitz, the meaning of pain…» θα στοιχειώνει πάντα κάθε live τους
εμφάνιση. Η επιλογή και μόνο ενός hip hop label να κυκλοφορήσει τον πιο ακραίο τότε
metal δίσκο
αρκούσε από μόνη της στο να στέψουν όλοι τα βλέμματα πάνω στους Slayer. O Rubin θα
συνεργαστεί με τους Slayer και στα επόμενα δύο κλασικά South of Heaven και
Season
In The Abyss αλλά και στα επόμενα που θα ακολουθήσουν ως ειδικός
παραγωγός , εκτός του Diabolus In Musica (1998) που αποτελεί την τελευταία του δουλεία με τους Καλιφορνέζους
ως αποκλειστικός παραγωγός τους.
Beastie
Boys-Licensed to Ill
(1986)
Παραγωγή:
Rick Rubin
Στο ίδιο ακριβώς
στούντιο που γινόντουσαν και οι ηχογραφήσεις του Reign In Blood των
Slayer, σε ένα δωμάτιο
πιο δίπλα ηχογραφούσαν και το ιστορικό τους ντεμπούτο οι Beastie Boys. Αυτό ενέπνευσε τον Rubin να
προτείνει για λίγα δολάρια στον τότε όχι και τόσο πλούσιο κιθαρίστα τον Slayer ,
Kerry King να
κάνει ένα guest lead solo στο No Sleep Till Brooklyn.
Ιδέα που αρχικά δεν άρεσε στους Beastie Boys αφού εκτός του ότι ηχογραφούσαν ένα hip hop δίσκο
background τους ήταν το punk και η συμπάθειά τους προς το metal σχεδόν
μηδαμινή. Ιδέα που τελικά αποδείχτηκε σωστή και καινοτόμα για την εποχή ειδικά
αν σκεφτεί κανείς ότι στο σύνολο του το album περιέχει αρκετά samples από
γνωστά metal και όχι μόνο riffs όπως το Rhymin
& Stealin( Sweet Leaf από
Black Sabbath και
When the Leaves Breaks από
Led Zeppelin ). Εμπορική επιτυχία
για τους Beastie Boys λοιπόν αλλά και πολλά cult hip hop διαμαντάκια όπως το Fight For Your Right.
Red Hot
Chili Peppers-Blood Sugar Sex Magik (1991)
Παραγωγή:
Rick Rubin
Οι «Πιπεριές»
χρωστάνε όλη τους την καριέρα σε αυτό εδώ τον δίσκο και την εμπορική τους
επιτυχία στο Californication(1999).
Κοινός παρανομαστής και στα δύο καλά καταλάβατε ο μουσάτος κύριος για τον οποίο
μιλάμε σε αυτό το μικρό αφιέρωμα. Μέχρι το εν λόγω LP οι RHCP είχαν
ήδη στο ενεργητικό τους άλλους 4 δίσκους οι οποίοι έφτιαχναν σιγά αλλά σταθερά
αυτό το funk/rock/metal(τότε) ήχο τους. Τι τους έλειπε; Η απαραίτητη
προσωπικότητα η οποία θα ξεδιπλωνόταν με την βοήθεια τις ταστιέρας του John Frusciante. Ο Rick και
οι τέσσερεις «Πιπεριές» μαζεύονται με πρωτοβουλία του πρώτου στην βίλα του
γνωστού ταχυδακτυλουργού Houdini την οποία ο Rick Rubin έχει αγοράσει και έχει διαμορφώσει σαν στούντιο ηχογράφησης,
αυτό που σε πολλές παραγωγές του βλέπετε ως The Mansion at Laurel Canyon. Όπως μπορεί να δει
και κάποιος στο making of του δίσκου οι ηχογραφήσεις ήταν αρκετά «καπνισμένες» και
τρελές. Το BSSM θεωρείται από πολλούς και από εμένα μαζί η κορυφαία δουλειά
των Αμερικάνων, ήταν η πρώτη που τους έκανε ευρύτερα γνωστούς και περιέχει τα
κλασικά Give It Away και Under The Bridge.
Φροίξος Βικάτος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου