Αισίως
η δεύτερη λίστα του riffstories κλείνει σήμερα με τις επιλογές μου με τα αγαπημένα μου
άλμπουμ για την χρονιά που « φεύγει». Θέσεις 10-01 λοιπόν και όπως καταλαβαίνετε
εδώ έχει πέσει «λιώσιμο». Τα λέμε το 2016 μέχρι τότε να ακούτε μόνο μουσική!
10) Steven
Wilson – Hand.Cannot.Erase
Το
συγκεκριμένο άλμπουμ παραλίγο να ήταν το «καλύτερο» από αυτά που θα προσπέρναγα
για το 2015. Κι όμως για αρκετό καιρό δεν μπορούσα να χωνέψω την pop στροφή
μετά το εκπληκτικό “Raven”.
Παραλίγο η επιπολαιότητα μου να μου στοιχήσει έναν καταπληκτικό στο σύνολο του δίσκο.
Ναι είναι η πιο “pop” δουλειά
του Βρετανού καλλιτέχνη μέχρι σήμερα, αλλά αυτό δεν μειώνει καθόλου την
ποιότητα της μουσικής ή ακόμα περισσότερο των στίχων που είναι βασισμένοι στο ντοκιμαντέρ
με τίτλο “Dreams of a Life”.
09) Paradise Lost – The Plague Within
Μπορεί η επιστροφή σε πιο metal μονοπάτια
να γινόταν σταδιακά από το 2007 και το “In Requiem” αλλά οι Βρετανοί εδώ ακουμπάνε τις «ρίζες» τους σχεδόν
25 χρόνια μετά. Και το επίτευγμα του δίσκου είναι ότι το κάνουν με τον πιο
πιστικό τρόπο. Ναι υπάρχει doom,
ναι υπάρχει death και ναι ο Holmes ξαναχρησιμοποιεί growls φωνητικά. Για τον γράφοντα ότι καλύτερο
έχει ακούσει από Paradise Lost.
08) Slayer – Repentless
Μετά το άλμπουμ των Metallica- που ακόμα περιμένω – η νέα
δουλειά των Slayer με είχε βάλει στο τριπάκι της αναμονής τα τελευταία 4
χρόνια. Γιατί το άτιτλο τότε “Repentless”
γραφόταν από το 2011, από όλα τα αυθεντικά μέλη του συγκροτήματος. Η ιστορία
γνώστη με μοναδικό συνθέτη τον King πλέον
και βοήθεια από παλιούς γνωστούς ( Holt, Bostaph).
Στο τέλος όμως αυτό που πάντα μετράει είναι η μουσική και όπως είπε ο ίδιος ο Araya, “for half of a Slayer…its Slayer!”
07) Killing
Joke – Pylon
Το Pylon σφύζει
από έμπνευση και ενέργεια από το πρώτο δευτερόλεπτο μέχρι το τελευταίο.
Συνοψίζει την καριέρα των Killing Joke,
που διευρύνουν το σερί των πολύ καλών κυκλοφοριών μετά το reunion. Rock με metal, punk με industrial ένας
εκφραστικός performer και ένα τραγούδι όπως το “Euphoria” που αν ζούσε ο Cobain ίσως να αντέγραφε!
06) Leprous
– The Congregation
Χωρίς
πολλές κουβέντες ο καλύτερος progressive δίσκος της χρονιάς για μένα. Ροή και συνοχή, με την πρώτη
μεριά να είναι αψεγάδιαστη και να επαναπροσδιορίζει την έννοια του prog. Με πολλές ιδέες και
χωρίς επιδειξιομανία οι Νορβηγοί μεταπηδούν από το black στους Massive Attack με
αξιοζήλευτη φυσικότητα.
05) Napalm
Death – Apex Predator-Easy Meat
Πολλά
επίθετα μπορούν να χαρακτηρίσουν αυτό το κτήνος ενέργειας. Οι Napalm Death έχουν
σκοπό να βγάλουν τα πιο ζωώδη και επιθετικά ένστικτα του ακροατή τους. Στα 40
λεπτά που διαρκεί το άλμπουμ δίνει εύκολα την εντύπωση στον ακροατή ότι είναι ότι
πιο ακραίο έχει ακούσει και αυτό από μόνο του είναι επιτυχία όταν για τους Βρετανούς
αυτός είναι ο 16ος δίσκος της πολυετούς καριέρας τους.
04) Deafheaven
– New Bermuda
Δεν θα θελα
να βρίσκομαι στην θέση των Αμερικάνων κατά την διάρκεια των ηχογραφήσεων του
διαδόχου, του αριστουργήματος “Sunbather”.
Πλέον «όλοι» τους ξέρουν και τους περίμεναν στη γωνία για το ολίσθημα που
ευτυχώς δεν ήρθε. Ο Kerry McCoy δουλεύει πολύ στις κιθάρες και κάνει πιο metal και
σκοτεινή την μουσική των Deafheaven.H πιο
ακραία προσέγγιση μαζί με τα γνωστά προσωπικά τους στοιχεία τους κρατάει ακόμα
ψηλά.
03) Lamb Of
God – Sturm Und Drang
Μεγάλο mainstream metal συγκρότημα
βγάζει πολύ καλό δίσκο , καθόλου διεκπεραιωτικό. Μπορεί η προηγούμενη πρόταση
να σας μοιάζει λογική-και θα έπρεπε- αλλά αν αναλογιστούμε τι μας προσφέρουν τα
λεγόμενα μεγάλα συγκροτήματα τα τελευταία χρόνια τότε θα ανακαλύψουμε μια πικρή
αλήθεια. Σε αντίθεση με τους υπόλοιπους οι LoG είχαν πολλά να πουν και να
προσφέρουν, ένα απλό παράδειγμα το metal τραγούδι της χρονιάς “512”.
02) Ghost – Meliora
Το τρίτο πόνημα
των Σουηδών έρχεται να αποδείξει και στους πλέον δύσπιστους ότι οι Ghost ήρθαν
για να μείνουν. Λυρισμός, ατμόσφαιρα, θεατρικότητα και metal groove που
σταματάει τις ηλίθιες ερωτήσεις αν οι Ghost είναι metal. Η πιο μοντέρνα- παλιομοδίτικη
μπάντα που ξέρει να γράφει πιασάρικα metal τραγούδια.
01)
Marilyn
Manson – The Pale Emperor
Ένα εθιστικό άλμπουμ από έναν ξεχασμένο καλλιτέχνη με μια κινηματογραφική
ροκ μουσική κατεύθυνση. Εν έτη 2015 ο Manson είναι ξανά γοητευτικός και ώριμος όπως
ποτέ ξανά! Το νέο του προφίλ του πηγαίνει, τα blues των
αγαπάνε, η έκπληξη της χρονιάς και το “Third Day Of A Seven Day Binge” η αδυναμία αυτής.
Φροίξος Βικάτος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου